måndag 8 november 2010

Ett litet tjuvkik



jag bjuder på ett litet tjuvkik på vardagsrummet, så som det ser ut just nu (dålig kvalitet på bilden men det får duga). Cdhyllorna ni ser ska inte stå där, de ska in i sovrummet bakom dörren - så fult med skivor & filmer tycker jag.

Ektorpsofforna från Ikea kommer om ca 2 veckor. Nya mattan ser ni här på bilden. Superfin och himla skön att gå på. Längst ner i högra hörnet ser ni vår nya "gungfåtölj" med en mysig pläd över. Perfekt att amma i, samt söva bebis :)

"Tvbänken" fyndade jag för 250 kronor. Ett riktigt kap. Får plats med hur mycket som helst innuti. Det är lite gameldagskänsla över den tycker jag. Så fin. Den såg dock inte ut så här när jag köpte den.

Nu har även min lampa kommit som jag fyndade från Jotex (se bild längre ner på bloggen). Sakta men säkert blir det bra. Nästa projekt är sovrummet som sagt. Har inte köpt tapet dit än men tanken är att vi ska göra det i veckan.

2 kommentarer:

  1. va fint ni har!!
    tycker inte du att det är svårt att få möblerna riktigt snygga när man målar dem? jag målade ju vår garderob och tröttnade efter ett tag och fick lite brått och fick slipa ner endel och måla en gång till haha... tålamod är inte min starka sida..

    SvaraRadera
  2. Det vore kul att se nya tvättmaskinen på bild.

    SvaraRadera