lördag 27 november 2010

Fikabesök, shopping och julfest

Va härligt med lördag. Kristoffer är ledig helgen och vi har verkligen haft en toppendag - och än är den inte slut.

Det började med att Niklas, Hedvig och barnen kom hit på en förmiddagsfika. Jag bakade en silviakaka och bjöd på. Enkelt och gott.

Efter lunch åkte vi in till stan, på jakt efter bilbarnstol och lite annat. Stolen hittade vi på leksaksaffären här i Katrineholm. Vi hade tur för det var kampanj på den. Så ist för 2500 kr så gick den lös på 1800 kr. Helt okej tycker jag då de allra flesta ligger på över 3000 kr.

Sen blev det en sväng på h&m. För en gång skull gick jag inte in på barnavdelningen. Hittar alltid kläder till Lowa och skiter i mig själv. Hon har mer än mig om man säger så. Men idag så, då hittade jag lite åt mig. Det blev en skitsnygg klänning för ynka 99 kr (den som går på reklamen nu) samt en kort figursydd kavaj för 199 kr. Ett par svarta strumpbyxor slog jag till på också. Nöjd som fan. Kanske bjussar på en bild om en stund - ska ju snart iväg på julfest.

Vi hittade även julkuddar till soffan (som kommer på tisdag) och en vit hissgardin till sovrummet. Då behövs bara blommor så är sovrummet klart sen.

Nu är det dags att börja sminka och klä upp mig. Ska bli jättekul att komma ut och se lite annat. Det blir nyktert för mig (smidigast med bilen) men jag har alltid kul ändå.

Ha en bra kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar