fredag 17 december 2010

Julbordet på Ikea



I ondags var vi iväg till Ikea som ni vet. Vi köpte lite "bra att ha grejer", och som alltid står jag och håller i spetsgardinerna för 99 spänn, men lägger tillbaks dom. Vi ska ju ha dom i vardagsrummet men jag är för knäpp för att fatta det. Fattar bara det när vi sitter i bilen påväg hem att dom kommer göra susen här inne. Skit. Måste dit en gång till (fast det har väl ingen dött av)?.

Julbordet då. Lowa var inte sig själv vid maten, väldigt gnällig och hon som brukar vara världens snällaste lilla tös. Det kanske vart för mycket runt omkring? Hon blev iaf nöjd i sin mammas knä, och efter en stund vart det okej att sitta i egen stol också - men bara om jag får smaka limpmacka som hon sa, det var gott.

Vår mat var väl vad man kunde förvänta sig för 79 kr. Gott men absolut inte det godaste julbordet, men som sagt helt klart godkänt. Om vi åker dit nästa år (och dom har julbord där) tänker jag ta deras "vanliga" mat som jag tycker är mycket bättre.

Vi kom hem med barnsäkerhetsgrejer, ljus ljust ljus (doft & odoft, heter det så?) hyacinter, kuddar till mamma & pappa, ett brickbord till Marie, doftpåsar (lavendel), glasflaska/glasburk m.m.

Jättetrevligt att Evelina ville komma ut och göra oss sällskap också. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar