fredag 11 februari 2011

Helgbesök



Ikväll kommer Lowas farmor & farfar hit på besök. Ska bli jättekul att träffa dom igen, och det tycker inte minst Lowa! Sist vi sågs var i julas så antar att gumman vuxit en hel del sen dess. På lördagsmorgonen kommer Lowas farbror hit också. Alla stannar tills på söndag. Härligt med lite folk i huset. Det gillar vi.

Snön bara vräker ner och jag bävar inför skottningen. Var ute och kikade nyss då jag körde ut Lowa på altanen (sova i vagnen) och det var en hel del snö om jag säger så. Plogbilen har varit här och den muren av snö (typ metern) är inte liiite jobbig. Dagens träningspass blir alltså skottning.

Men innan dess ska jag baka bullar. Degen ska knådas ihop och ligga på jäsning, och då kan jag passa på och gå ut, för att sedan baka ut degen och fylla med massa smarrigheter och grädda.
Hoppas ni får en trevlig helg. Det kommer vi få.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar