onsdag 16 mars 2011

Svar på frågestunden!

Hur länge har du & K vart tillsammans.?
Svar: I sommar har vi varit tillsammans i 8 härliga år.

Hur mycket gick du upp i graviditeten.?
Svar: Ca 16 kilo.

Hur många barn vill du ha.?
Svar: 3-4 kanske.

Vad skulle du göra om du vann 1 miljon.?
Svar: Då skulle jag betala av huset/bilen samt åka på en resa med familjen.

Vad skulle du ta med på en öde ö (du får ej ta med dig K eller L)?
Svar: Om jag inte fick ta med mig en människa så hade det nog blivit mitt täcke och kudde, haha sova gott måste man ju göra.

Jag undrar och har gjort länge när nästa barn kommer?
Svar: Det dröjer förhoppningsvis inte allt för länge.

Är babysång något man vågar gå på trotts att man inte kan sjunga, eller ja, det är lite värre än så, "sjunger" riktigt vidrigt...?
Svar: Absolut! Babysång är ju för barnens skull (men självklart roligt för mamman/pappan också). Jag sjunger inte allt för bra men går såklart på babysång iaf. Jättemysig stund.

Kan du inte visa lite fler bilder på hur ni bor?
Svar: Absolut. Jag ska försöka.

Vad har du för utbildning?
Svar: Jag gick hotell & restaurang och jobbade inom det efter skolan på Yxtaholm slott, men kände inte att det var något för mig, så började jobba inom vården. Efter en tid hade jag turen att få en betald undersköterskautbildning. Så nu har ja jobbat inom vården de senaste åren och trivs än så länge bra med det.

Såg på en unge i minuten där en av kvinnorna hade med sin mamma under förlossningen, vad tycker du om det och skulle du själv kunna tänka dig att din, eller kristoffers mamma var med under en förlossning?
Svar: Jag ser absolut inget hinder med att ha med ens mamma under en förlossning, det är upp till de blivande föräldrarna. Men Kristoffer och jag tycker det är en så personlig och speciell sak så vi vill nog bara ha varandra under en förlossning (och självklart barnmorskor/läkare). Men som sagt, upp till var och en.

Vad är ditt/din..
Drömyrke?
Svar: Det skulle kanske vara en rik hemmafru, haha. (skoj).
Drömbostad?
Svar: Ett stort lantligt hus som har plats för familj och vänner. Gärna med ljus inredning, högt i tak, stora fönster och ett romantiskt kök.

Vad är det viktigaste som du vill lära Lowa inför livet och framtiden?
Svar: Behandla folk som du själv vill bli behandlad. Lita på sig själv och följa sitt hjärta! m.m.

Hade ni planerat att skaffa barn?
Svar: Ja det hade vi. Dock inte med hjälp av att pricka in ägglossning, utan det blev ändå ganska så snabbt.

Hur var dina känslor när du fick reda på att du var gravid? Var det självklart att behålla, varför, varför inte?
Svar: Både jag och Kristoffer blev jättelyckliga. Vi ville ju ha barn så att göra abort fanns inte i våra tankar.

Vill du gifta dig i framtiden?
Svar: Ja det vill jag.

Vad har du för fritidsintressen?
Svar: Familj, vänner, inredning, träna, shoppa m.m

Oj, nu när vi får ställa frågor så blir man helt tom istället haha. :D Men hur går det med barn #2? ;)
Svar: Med barn nummer 2 går det bra.

Vilka är dina fem hetaste filmtips? Är desperat här hemma och du har säkerligen någonting på lager! :)
Svar: Har sett en hel del film, många bra men även en hel del skit. Har 1 riktig favorit som jag kommer på direkt, och det är "Nyckeln till frihet." Den är ett måste.

Blev det som du tänkt dig med barn?
Svar: Det blev bättre. Trodde inte man kunde älska en person så mycket som jag/vi älskar Lowa. Helt underbart att vara mamma (även om det stundvis är jobbigt och man är trött, men så är det för alla föräldrar).

Jag undrar om ni inte längtar tillbaka till stan (k-holm)? Tror du att ni ngn gång kommer flytta tillbaka in hit?
Svar: Ibland kan jag längta tillbaks, till att bara gå ut och vara på stan och slippa ta bilen. Men vi trivs jättebra ute i Bie och tror vi blir kvar här ett bra tag framöver. Men nån gång kommer vi säkert hitta ett hus i stan också. Dock inte än på långa vägar.

Jag undrar hur du trivs med jobbet som uska och vad det är för ställe du arbetar på? Vill du fortsätta som det, eller vad är dina planer?
Är själv uska, men ska plugga vidare till barnmorska :)
Svar: Just nu trivs jag bra som uska, men tror inte jag vill jobba med det hela livet. Är vikarier på Strandgården i Katrineholm. Barnmorska är nåt som lockar mig också.

Tusen tack för visat intresse. Om en frågestund önskas lite senare får ni säga till. Roligt med ett lite annorlunda inlägg än vad jag brukar blogga om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar