tisdag 19 april 2011

Sjukskriven... igen

Det är inte sant! Igår blev jag dålig igen och började spy så fort jag försökte äta eller dricka. Lowa har varit dålig sen i lördags och kräkts, men kräkningarna gick över till diarée. Hon vägrar fortfarande mat, bara välling & vatten som funkar så riktigit okej är hon inte.

Gissar att det är hon som smittat mig, och jag är extra mottaglig nu när jag är gravid - nedsatt imunförsvar, riktigt pissigt. Vill vara frisk. Kan bara ligga i sängen och dricka små små klunkar för att inte behöva springa till toan direkt. Snacka om att jag är hungrig. Som tur är tar bebisen i magen ingen skada av att jag inte äter. Barnmorskan sa att bebis tar precis allt den behöver. Tänk på de gravida i afrika liksom. Tur de.

Älsklingen är hemma och vabbar. Jättekonstigt, för förra gången jag var sjuk (2 veckor sedan) fick han inte vabba utan bara vara föräldraledig, men den här gången han ringer så säger hon i telefonen att han visst får vabba så han fick ändra den förra föräldraledigheten till VAB, bra för då sparar vi föräldradagar.

Nu är mina fina ute i lekparken och gungar. Sa till Kristoffer att han skulle filma vårt lilla gulletroll så det känns liiiite som jag varit med och gungat.
Nu blir det sängen igen. Håll tummarna att jag (och Lowa såklart) snart blir friska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar