onsdag 22 juni 2011

Foglossningen är här

Nu har jag jobbat tre dagar på mitt sommarschema och det känns riktigt bra. Så himla kul att ha arbetskamrater runt sig och självklart super att tjäna pengar. Det tråkiga är bara att foglossningen är här, och den känns - jävlar vad det känns. Idag gick jag runt och haltade, men det blir värst på kvällarna när jag varit igång hela dagen. Det är inte det lättaste jobbet man har när man jobbar inom vården.

Nu ska jag iaf börja använda foglossningsbältet som jag lånat av Caroline. Hoppas verkligen det ska hjälpa mig slippa få så ont. När jag väntade Lowa gick jag med foglossning hela graviditeten, men utan bälte. Den tabben gör jag inte om!

Länge sen jag var hos barnmorskan nu så borde få en kallelse. Dags att börja mäta magen nu när jag är i vecka 22. Vad snabbt den här graviditeten gått än så länge. Bebis sparkar hårt flera gånger om dagen, så himla mysigt.

BF 30/10 för er som missat :)

3 kommentarer:

  1. Godmorgon snäckan.Skönt att du har ett jobba att gå till varje dag med bra vänner där...:) Inte skoj med foglossning,,vet själva hur jobbigt det kan vara..denna gång är det värre än med första,,
    Ha en skön torsdag..kram kram

    SvaraRadera
  2. Aaaj för foglossning! Hoppas du klarar dig lindrit undan ändå. Men Thexas fick jag foglossning i vecka 12 typ och den höll i sig heeeela graviditeten. De ville till slut sätta mig i rullstol, men ICKE. Jag nöjde mig med kryckor. Fy fan. MEN - det går ju över!

    Jättefin sängkappa ni har köpt! Hoppas målningen går bra! Kram

    SvaraRadera
  3. När Maja väntades var Cia också tvungen att använda ett sådant bälte. Ibland fick hon så jäkla ont att hon blev yr och var tvungen att sätta sig där hon stod - mitt på golvet! Då drog hon på sig bältet och det verkade hjälpa en hel del.

    Ser INTE fram emot den delen av graviditeten när det väl är min tur om några år! Ser verkligen upp till er gravida, tycker kvinnor är så jäkla starka!

    Hoppas ni får en jättefin midsommar och att du slipper smärtan! (:

    SvaraRadera