tisdag 30 augusti 2011

Inte många veckor kvar





Idag går vi in i graviditetsvecka 32. Hade tid till min härliga barnmorska Britta idag 10.15. Det var som vanligt dags för en kontroll vad gällande blodsocker, blodtryck samt mätning av min fina bebismage. Allt såg perfekt ut. Självklart fick jag lyssna på hjärtljuden också som varierade mycket fint, precis som det ska vara.

Hon hörde med mig ifall jag tänkt något på förlossningen. Det är klart jag tänkt på förlossningen, den häftigaste & underbaraste men även läskigaste situation jag haft. Smärtan är ju olidlig men konstigt nog försvinner den (ja, inte helt såklart) så fort bebisen kommer upp på bröstet. Häftig upplevelse. Den här gången funderar jag på ifall jag ska vara ute i god tid med epuduralen då jag inte hann få den sist (SMÄÄÄÄÄRTA) och födde helt utan någonting (förutom min älskade lustgast som jag endast hade under öppningsskedet). Men alla förlossningar är ju olika, och denna gång kanske det går jättefort - vem vet? Jag tar det som det kommer, man kan inte planera så mycket.

Namnprat på bebisen sker varje dag, men än har vi inte riktigt bestämt oss fast vi har en del superfina på lager.

Förövrigt så har jag börjat få en hel del förvärkar. Hade inte alls såhär med Lowa även om jag hade förvärkar då också. Inatt funderade jag på och ta alvedon, men jag undviker att stoppa i mig sånt i "onödan" även om jag vet att det är ofarligt.

I vilket fall som helst så är det helt underbart att vara gravid.

4 kommentarer:

  1. Du är jättefin! Kram Sim-Fia

    SvaraRadera
  2. Super fin, När va H*n beräknad ?
    Åh dela med dig av namn ;) jag tycker det är jätte svårt :/

    SvaraRadera
  3. Gud vad spännande. Du har inte långt kvar nu. Jag måste säga att jag inte hänger med lika mycket som förra gången, men vi väntar med spänning på den nya lilla kusinen. Kraaaam

    SvaraRadera