onsdag 24 augusti 2011

Dagens goda middag


Idag blev det hemmagjorda köttfärsbuffar med gräddsås, kokta morötter/potatis.
Blev sjukt gott. Dock ville inte Lowa smaka, hon är ju vår kräsna lilla tös (tips på det?). Hon gallskrek och pekade mot micron - burkmat är hennes favorit, så efter många försök, tårar och skrik så fick hon som hon ville. Hon slukade burken på ett naffs. Det var lika dant vid lunchen, pannkaka hade jag gjort och hon tog väl 2 tuggor. Så tråkigt med alla dessa matkamper.


Jag och Kristoffer åt iaf med god aptit. Blev över till lunch som jag kan äta imorgon innan jag ska iväg och jobba hela dagen/kvällen lång. Sparade även lite åt Lowa som vi får testa imorgon efter dagis.



Till efterrätt ska Kristoffer och jag gotta oss med kladdkaka och grädde. Hade en grädde som höll på att gå ut samt en kladdkaka i frysen. Det är alltså bara att offra sig, haha.

1 kommentar:

  1. Mitt enda tips är bara att sluta med burkarna. Hon lär vara galen i början och det kanske inte blir nån middag utan en macka 1 timma senare osv.för att hon vägrar i början. Men ett barn svälter sig aldrig, men dom ger heller aldrig upp i första, andra eller tredje taget ;) Tillslut kommer hon äta er mat såklart. Tror inte det handlar om att all mat du gör är "äcklig" för henne, men hon "vet" att hon kan få den andra maten om hon vägrar tillräckligt mycket. Lycka till!

    SvaraRadera