onsdag 10 augusti 2011

Onsdag 10/8





Ni tyckte kanske att det var dags för mig att uppdatera bloggen lite, det tyckte även jag. Har jobbat massor och varken haft ork eller lust att skriva något. Har en hel del bilder att visa er också från vårt "nya" sovrum. Sänggaveln har ju kommit på plats men även två nymålade nattduksbord som vi fyndat för 150 kronor styck. Ska fixa bild så fort energin kommer tillbaks.

Lowa är så duktig, hon förstår i stort sett allt vi säger, och även hon pratar en hel del som vi kan förstå. Stora tjejen. Och på måndag ska gumman bli stor på riktigt. Då är det nämligen dags för inskolning på dagis. Det är med blandade känslor såklart, nervöst, sorligt men såklart ändå jättekul. Jag tror det kommer gå super. Hon är en tuff brud som tar för sig och är inte det minsta blyg. Hon snackar med allt och alla, kända som okända.

Jag har gått in i graviditetsvecka 29 nu. Lite jobbigt att sitta då bebisen trycker nått fruktansvärt mot revbenen så jag får svårt att andas och jag vet att det kommer bli tuffare. Men jag älskar att vara gravid, det gjorde jag när Lowa låg i magen också även om man har lite krämpor här och där.

Igår var vi och kollade på syskonvagn i norrköping. Vi har spanat in en Carena double swing som vi båda gillar, men innan vi slår till var vi såklart tvungna att se om den fick plats i vår Volvo V50. Jodå, den gick in även om det blev lite fullt där bak, men antar att det blir det med vilken syskonvagn du än köper. Detta är ändå en "liten och smidig" vagn. Det får nog bli en sån!

1 kommentar:

  1. Det vore kul att ses om inte allt för länge, Man vill ju gärna träffa Lowa nu när hon börjar bli så stor. Det var roligt när de lekte så bra sist också. Jag ska förresten också skola in Ove nu på måndag. Vi får ringas och snacka inskolning sedan. Kram på dig!

    SvaraRadera