torsdag 22 september 2011

Havandeskapspenningen blev beviljad

Jag är så sjukt glad just nu, har nämligen fått svar från F-kassan angående min havandeskapspenning som jag sökt för flera veckor sedan. Det tog sin lilla tid men det var det värt att vänta på. Fick nämligen beskedet att jag beviljas HEL havandeskapsepnning från 1 September till 19 Oktober (och de 10 sista dagarna innan BF får man ta föräldradagar).

Det betyder att jag inte behöver ha ångest över min foglossning, att jag inte kan jobba sista tiden och gå utan pengar. Grymt skönt.

Jag var lite kluven på ifall jag skulle få det eller inte i och med att jag "bara" är vikarie på Strandgården (jobbar inom vården) men så fel jag hade. Självklart kan jag ha haft tur med min handledare för jag har hört att endel inte alls får havandeskapspenning fast dom jobbar tungt inom vården. Vilket fall som helst är jag jävligt glad och lättad just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar