fredag 14 oktober 2011

Inte vad vi hoppats på

Idag hade jag tid till barnmorskan igen. Allt såg bra ut, hjärtljud, blodtryck, sf-mått, bebisen mår fint! När det var dags att klämma o känna på magen för att se hur kotten ligger blev hon lite fundersam, hon frågade mig hur jag trodde hon/han låg och jag berättade att även jag är osäker. Ibland känner jag något hårt till höger, precis så jag kännt förut då bebisen låg i säte (men sen vände sig själv).

Vi gick till ultraljudsrummet för att få ett säkert svart, och ja - bebisen ligger snett igen. En envis liten rackare. Så nu är ett vändningsförsök inbokat igen. Måndag kl 8.30 ska vi befinna oss i Eskilstuna på förlossningen. Håller tummarna att bebisen vänt sig rätt igen tills dess, men kommer såklart vara orolig ifall den vänder sig igen. Om vattnet skulle gå nu måste jag lägga mig ner och ringa 112 för att inte navelsträngen ska komma i klämm, och om värkarna skulle börja nu måste jag in i tid för att se hur bebisen ligger, om den fortfarande ligger snett blir det kejsarsnitt - jag som vill känna smärta! Nu håller vi tummarna.

2 kommentarer:

  1. hej, har bebisen alltid egat snett ? jag går in i vecka 21 idag, när vi var på ul låg beisen snett. Och ja känner ibland hur komnstigt den ligger. Så funderar nu på om min bebis me kommer fortsätta göra de

    SvaraRadera
  2. Jag är ju i vecka 38 och då borde bebisen ligga "rätt". Den har legat rätt till och från men vänder sig. Du behöver inte oroa dig om du bara är i vecka 21. :)

    SvaraRadera