måndag 31 oktober 2011

Vecka 41 (40+1)



Idag går vi in i ännu en ny graviditetsvecka, nämligen vecka 41. Magen kan knappast bli större känns det som, men bebis lägger på sig ca 30 gram per dag har jag läst, hur ska den få plats?

Jag smörjer magen dagligen med min älskade mandelolja för att slippa bristningar, håller tummarna att den hjälper de här sista dagarna också. Självklart är det mycket annat som också spelar in.

Efter frukost begav Lowa och jag oss iväg in till stan för en lekdejt hemma hos Madde & barnen. Dom hade bakat supergod sockerkaka och bjöd på saft och kaffe. Alltid lika trevligt att träffas. Därefter hade jag ett besök till barnmorskan för att kolla upp mitt höga blodtryck, som nu hade gått ner till 140/85. Lite för högt ändå men ändå godkänt enligt henne. Skönt!

Ikväll mår jag riktigt illa. Känner mig konstig i kroppen. Hoppas bara det inte är någon sjukdom på g? Vågar inte ens nämna att det kan ju vara förlossningen, den känns nämligen väldigt långt bort nu. Trodde inte jag skulle gå över tiden. I vilket fall som helst så njuter jag som mycket jag kan av bebisens rörelser därinne.

3 kommentarer:

  1. Det är säkert förlssningen som är på g, det håller jag tummarna för iaf. Kram

    SvaraRadera
  2. Tack Marie, det behövs :) Kramar

    SvaraRadera
  3. Vart kommer bebbisen att födas denna gången blir de Eskilstuna eller blir de Nyköping som med Lowa..?

    SvaraRadera