onsdag 16 november 2011

Kroppen efter två graviditeter/förlossningar



Kroppen efter två graviditeter/förlossningar sätter sina spår. Såhär ser jag ut nu, men på måndag smäller det. Då börjar vardagen ordentligt och då tänkte även jag ta tag i mig själv. Mitt första mål är att gå ner 10 kilo, då är jag nere på den vikt jag hade när Wilton blev till. Därefter sätter vi upp ett nytt mål som är att förhoppningsvis gå ner till den vikt jag hade när ja blev gravid med Lowa.

Dessa första kilon som ska bort hoppas jag går ganska så lätt. Just nu tänker jag inte ett skit på vad jag äter, jag "unnar" mig och det är inte bra. Jag ska inte banta (för det ska man INTE göra när man ammar, alla gifter går ut i bröstmjölken och bebisen får i sig all skit). Jag ska göra på rätt sätt, motionera (promenader till att börja med), plankan samt annan styrka här hemma, samt dra ner på portionsstorleken och minimera allt sötintag. Självklart måste man få äta ibland. Som ni märker ska jag alltså inte banta utan bara ändra om matvanorna. Tror ni det går bra?

Jag längtar efter att träna & svettas ordentligt. Ska förnya mitt träningskort på Friskis & Svettis så fort jag gått på efterkontrollen, men det blir inte innan jul/nyår då snart julschemat drar igång och det är dåligt med pass/öppettider. Vi kör i Januari - inte många veckor kvar på detta år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar