lördag 14 januari 2012

Hälsosammare liv

Har glömt berätta att jag förnyade mitt träningskort på Friskis & Svettis i måndags. Har kommit igång med träningen igen och det känns riktigt jävla bra. Har sagt att jag ska komma iväg 3 gånger/veckan, (plus promenader) och det har jag redan fixat den här veckan, men tänkte dra på ett pass imorgon också. Allt över 3 är bara bonus! Kan såklart inte springa till gymmet lika mycket som jag gjorde förut nu när jag har två barn, det är inget jag vill heller - 3 gånger är bra, tänk långsiktigt.

Den här veckan har jag gjort några små förändringar till det bättre. Jag äter nyttigare och har bättre koll. Imorgon tänkte jag ställa mig på vågen. Känner verkligen att det har hänt grejer. Har gått ner i vikt (12 kilo) efter förlossningen utan minsta ansträngning, så visst tusan borde jag se resultat.

Det här är inget jag gör för jag skaffat mig något nyårslöfte som så många andra. Nej, nu har det gått lagom tid sen Wilton föddes och min kropp har återhämtat sig, finns inget bättre tillfälle att dra igång än nu. Gör detta för att bli en gladare, piggare, hälsosammare ochj snyggare mamma.

Ca 15 kilo till ska bort, och jag vet att det kommer gå bra - även fast jag kommer få kämpa flera gånger. Gick ju ner 21 kilo innan Lowa föddes på bara några få månader, allt man vill ska man kämpa för!

Peppa mig snälla ni!

Nu ska hela familjen ut på en härlig morgonpromenad i solen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar