söndag 18 mars 2012

Från botten till toppen

Söndag idag och Kristoffer är ledig. Jag hade planerat in ett träningspass på eftermiddagen. När vi hade käkat lunch gick ja och la mig tillsammans med barnen - samla kraft inför den hårda träningen. Sa till Kristoffer att väcka mig i tid, vilket han gjorde.

När jag väl vaknat till liv var min tränarglöd som bortblåst. Ville bara sitta i soffan och käka upp gårdagens godis - vilket jag gjorde! Efter en näve godis bestämde jag mig att idag skiter ja i träningen, käkade lite till godis och kände hur dåligt jag mådde och att detta beslut skulle gnaga i mitt huvud hela kvällen.

Nej fan tänkte jag och drog på mig träningskläderna, plockade undan godiset som gjort mig illamående och drog iväg till Friskis. Väl där hade jag massa krafter (godiset?). Körde kondition och brände 820 kcal. Plus minus noll pga godiset kanske, sjukt skönt iaf. Traskade där ifrån - helt genomsvettig och på ett strålande humör. Gör om, gör rätt!

Nu är jag och barnen ute på baksidan och busar medan sambon kollar på hockey i lugn och ro. Wilton sover i vagnen och Lowa sparkar boll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar