söndag 11 mars 2012

Tråkig vägning

Som jag nämnt tidigare så hade jag på känn att det skulle bli en tråkig vägning den här gången. Har haft en riktig skitvecka denna vecka och det visar sig på vågen. Har inte vägt mig på nästan 3 v. Visst hade vikten gått neråt, men absolut inte så mycket som jag velat. Jag vet att man inte ska stirra sig blint på vågen, och jag vet att muskler väger mer än fett - men tråkigt iaf.

På ett vis var detta bra, en stund viktminskning och en käftsmäll i ansiktet, en smäll som menar att jag får skärpa mig med maten (träningen är det inget fel med). Pizza, fika, semla och smörgåstårta är saker INTE min kropp behöver just nu.

Nya tag idag (ja, en söndag - varför vänta på måndag och ny vecka?).

1 kommentar:

  1. Jag var ju iväg på den där hälsoträffen i torsdags. Kan säga att jag blev förvånad då jag ställde mig på vågen och vägde mig. Sen jag började träna har jag gått ner 1 kg men MASSA centimeter istället. Som du skrev så väger ju muskler betydligt mycket mer än fett. Jag blev helt paff när jag såg vikten på vågen då jag inte känner mig så "tung" som den visade i siffror, men när jag fick reda på hur mycket fett respektive muskler jag har på kroppen så slog det mig att jag minskat mina centimeter på kroppen i FETT men bara gått ner så lite pga muskelbygge. Helt rätt sätt att minska på!!

    Så vännen min, stirra dig inte blind på vågen utan använd dig av måttbandet ist. Den ger mer rättvisa. Har flera par jeans som jag hade problem med att komma i innan jag började kriga så på gymmet som jag gör, men jag kommer i dom hur lätt som helst idag trots -1 kg på vågen. Det är CENTIMETERNA som gör det, inte kilona på vågen :)

    Muskler är hett Anna så fortsätt köra på i samma tempo som du gör så ska du se att det här kommer att bli skitbra! Jag tror på dig! Hoppas ni haft en fin dag du och familjen. Puss & kram!

    SvaraRadera