lördag 12 maj 2012

Loppis på tippen

Imorse klockan 09:00 slog portan upp för soptippens årliga loppis. Jag, barnen och mina föräldrar åkte dit för att försöka fynda lite. Vi var inte ensamma - smockat med folk. Folk var som tokiga, jag blev tokstressad och helt snurrig i huvudet av allt kaos. Mamma fick ta barnen så jag och pappa kunde röra oss någelunda fritt.

Jag var inte ute efter något speciellt, ville bara dit och kolla ifall det fanns något att fynda. Vi kom dit precis till 9, andra hade varit där säkert 30 minuter tidigare. Dom som var där först hade siktat in sig på go´bitarna, allt fint tog slut på ett naffs. Vill inte köpa en massa slitet åt barnen (eller oss såklart) så dom fick faktiskt ingenting den här gången. Det enda jag hittade, och gjorde ett riktigt fynd, var ett väggskåp för tjugo spänn!

Det ska få sig två omgångar med vit färg, sen ska det komma upp på väggen och då kan jag börja lull-lulla i det. Dock fattades knoppar på det men det finns så sjukt fina porslinknoppar som jag eventuellt ska skaffa, eller så hade min pappa ett par låg och skräpa. Får se vilket det blir. Ni får se efterbild när skåpet är klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar