fredag 4 maj 2012



Som ni vet har det varit sjukstuga här hemma. Först vart vi magsjuka - hela bunten, sen så har jag åkt på världens hemska halsont som restulterat i en kost på lättfil och vatten/saft. Har haft skitsvårt att svälja, men jag måste ju för att få bröstmjölk till Wilton. Han tar säkert det han ska, finns ju recerver på mig som tur är (i dessa tider iaf, annars är det inte så kul). Men ikväll har halsen känts mycket bättre och jag har till och med fått matlusten tillbaka.

Vi lyxade till det ikväll med hämtmat. Blev en Mc donalds och jag hade noll ångest efteråt. Blir bra med bröstmjölk inatt, det gillas av Wilton. Var riktigt gott - och väldigt länge sen jag åt där ifrån, annars brukar jag inte tycka det är någon hit.

En tråkig sak, jag tror Wilton börjar få mitt halsonda. Kan jag ha smittat honom? Kanske. Svårt att veta varför han är gnällig, vilket han är ganska så ofta. Något som stör honom. Idag har han dock varit extra gnällig och bökar vid bröstet (fast jag känner att det finns mjölk), har fått för mig att han har ont när han sväljer. Fick alvedon och det blev lite bättre. Hoppas hoppas hoppas han slipper denna plåga. Vår stackars prins åker på allt skit. Blir så ledsen, älskade gubbe.

Håller tummarna att han inte alls får ont i halsen, att det kanske är en tand på G. Dessutom hoppas jag såklart att Lowa får vara frisk nu, länge länge. Mina barn ska inte vara sjuka, punkt slut.

Nu vill jag bli helt frisk så jag kan börja njuta fullt ut av det härliga vädret och allt runt omkring. Saknar min träning. Är sjukt sugen på att börja springa. Vart kom den lusten ifrån liksom, har väl aldrig sprungit i hela mitt liv. Har ju nya löparskor så varför inte. Bra musik i lurarna och bra skor, det kan väl inte bli bättre? Lite sol på det också såklart. Men först måste jag bli frisk!

Nu har vi 1 månad kvar till Juni, och det va i början av juni jag ska nå mitt andra mål när det kommer till vikten. Därefter blir det såklart nya mål. Man kan inte få en hälsosam livsstil, bra vikt och ett nyttigt tänk över några veckor. Allt tar tid, men det FÅR ta tid - det är då det är en bra viktnedgång. Bra mat & motion, simpelt så simpelt. Gäller bara att bestämma sig. Som sagt, snart når jag mitt andra mål, känns så jävla najs.

Blev en ganska lång uppdatering men det behövdes kände jag. Har legat på latsidan när det gäller bloggen. Förresten står pallkragarna på plats nu. Blev jättebra. Ni som följer mig på Instagram har redan fått sett ett litet smakprov, ni andra får se snart. Ska så lite blommor & grönsaker samt plantera jordgubbsplantor imorgon (ifall vädret tillåter), sen visar jag det färdiga resultatet.

Ha en bra fredagkväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar