lördag 9 juni 2012

Lördag med min familj



Syskonen morgonmyser. Lowa fortfarande i pyjamas. Sötisar.
Underbart med helg, speciellt den här helgen då Kristoffer är ledig. Tyvärr har vi inte fått det fina vädret som vi hade hoppats på. Vi har en hel del att fixa med i trädgården/med huset. Målningen av virket till altantaket är snart färdigmålat. Förhoppningsvis blir vi klara ikväll. Sen har vi annat att fixa med, det tar ju liksom aldrig slut när man bor i hus, men det gör mig inget för jag gillar att påta runt i trädgården. Gräset måste klippas, häckar/buskar ska också snyggas till. Sen ska det oljas in på baksidan och framsidan (men då måste det vara regnfritt ett par dagar innan, vilket inte har hänt på ett tag nu). Med mera.

Nu ska jag ta och skruva dit lådor och skåpsluckorna på skänken jag visade er för ett par dagar sedan. Den är färdigmålad och blev såklart tusen gånger finare. Ska få ta plats i hallen. Perfekt förvaring.

Den här helgen har vi inte mycket inplanerat, vilket är jätteskönt. Vi tar det som de kommer.
Vad ska ni göra?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar