lördag 4 augusti 2012

Lite vad som händer


Vi, jag och min älskling. Bilden är tagen på Wiltons dopdag den 21/7. Tagen med mobil, alla andra bilder ligger i kameran. Måste överföra för att få till ett blogginlägg med dopdagen som var så himla mysig. Dessutom måste vi framkalla kort. Det har vi inte gjort sen strax innan jul, så det lär ju ta sin lilla tid.

Igår blev prinsen 9 månader. Snart är Wilton redan 1 år. Helt galet så fort tiden går, blir nästan lite rädd. Vill stoppa tiden.

Och Lowa har ju också blivit så stor. En vilja av stål, en bestämt liten dam som är väldigt framåt, glad och nyfiken. En sån härlig ålder, även väldigt tuff vissa stunder , haha ni småbarnsföräldrar vet säkert vad jag talar om. Tvåårstrots.

Renoveringen i Wiltons rum då? Jo det tar sig sakta men säkert. Även där behver vi mer tid känner jag. Men målningen av de tre väggarna som ska vara vita är första strykningen klar, men det visade sig att den "kalkvita" färgen blev grå när den torkat - inte okej. Så det var bara att åka in till stan och köpa ny färg. Andra målningen har vi inte hunnit med, men imorgon hoppas jag. Innan dess har vi målat alla bruna lister till vita (3 strykningar) golv, tak och fönster. Kul? Nej. men det blir fint. Spackling, slipning är såklart färdig då vi redan börjat måla. När andra målningen är klar är det bara tapetsering av fondvägg kvar. Puh. Sen kommer det roliga - inredningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar