fredag 21 september 2012

Flex & träning

Igår testade jag för första gången Friskis & Svettis nya träningspass Flex. Det var riktigt bra och övningar/rörelser jag annars inte gör när jag tränar i gymmet, gympa, core eller löpning. Perfekt pass att varva med. Jag var lagom mör i kroppen och kände verkligen hur musklerna jobbat och hur mjuk jag var i kroppen. Lite som poweryoga. Dessutom var man barfota. Styrka, smidighet och balans är 3 ord som passar in på Flex.

Idag vaknade jag upp med träningsvärk i rumpa, ben (fram & baksida) och övre delen av magen. I eftermiddag kickar jag och Sofia igång helgen med först ett corepass och sen direkt efter ett medelpass. Underbart.

Flex är ett pass som tränar och utmanar din funktionella rörlighet, den naturliga flexibilitet din kropp behöver. Du mjukar upp och sträcker ut dina muskler en i taget, eller i totala övningar för hela kroppen. Träningskänslan är fokuserad med tydliga övningar. Musik ger energi att träna mjukt och dynamiskt. Genom hela passet får du instruktioner och vägledning och kan träna rörlighet utifrån dina egna förutsättningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar