måndag 17 december 2012

Slut som artist

Dagen började med att jag ringde Lowas dagis och berättade att hon får vara hemma, eventuellt resten av veckan. Den hemska magsjukan härjar och jag är livrädd att få skiten. Förra året låg hela familjen (ja då va Wilton typ 2 månader) och hade magsjuka/vinterkräksjuka samtidigt. Det var en hemsk upplevelse. Smittar ju så dant, och vi vill inte riskera att bli sjuka nu när vi har en resa upp till Kristoffers familj & släkt i Sveg inplanerad (åker lördagen 22/12).

Barnen har lekt och bråkat lite om vartannat idag, blir en hel del tjat från min sida - akta, fööööörsiktig, nej inte den, va snälla nu, inte så hårt, bla bla bla.. listan kan göras lång. Lowa tror Wilton är äldre än vad han är. Hon vill ju bara gott. Tror dom kommer leka riktigt bra ihop inom en snar framtid.

Ikvällen avslutades med ett pass i gymmet. Blev crosstrainer, löpband och en hel del styrkeövningar. Kändes att jag varit på cirkelfys igårkväll ( cirkelfys är ett grymt jobbigt styrkepass som man tränar i grupp tillsammans med ledare), allt blev extra jobbigt och jag kände mig inte alls speciellt peppad idag. Det släppte som tur va och ja kötta på bra mot slutet.

Nu ligger årets första risgrynsgröt och guppar i magen. Smarrigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar