onsdag 28 augusti 2013

Draperi till hallen

Nu ska ni mina kära bloggläsare få hjälpa mig lite. Jag är inne på att sätta upp ett draperi i hallen på hatthyllan som snyggt ska gömma ytterkläder och skor, så man slipper se det "stökiga" intrycket som en hall annars lätt kan få.

Frågan är hur jag ska gå till väga? Vad fäster jag draperiet på, alltså hur får jag upp det på hatthyllan (två vinklar ska draperiet vara, framifrån och ena sidan. Jag hoppas ni fattar, och ja hoppas ni har lust att hjälpa mig. Annars får ja väl helt enkelt gå till en sybutik och be om hjälp haha.

Ska ev till Ikea i helgen eller nästa vecka, där kanske det finns material till sådan, både tyg och "upphänge"?

Tips och råd tack!

2 kommentarer:

  1. Go kväll
    Jag har inga bra tips på hur du ska fästa upp det hela men jag tycker helt klart idén är bra.
    Hyllan du satt upp blev också fin
    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Har du hittat någon lösning? Annars har jag en :)
    /Spillerill

    SvaraRadera