måndag 2 september 2013

Astrid Lindgrens värld och resten av helgen

I lördags åkte vi till Astrid Lindgrens värld tidigt efter frukost. Vi var framme strax efter öppning. Första gången vi va där så de va kul och spännande för både vuxna och barn. Fanns massor att titta på och upptäcka så tiden sprang iväg.

När vi kände oss nöjda begav vi oss hemmåt men stannade till i Linköpinh för ett snabbt besök på Biltema & Ikea. Två flugor i en smäll, tanken vara att vi skulle dit på tisdag men nu "slipper" vi det. Kvällen bestod av massa god mat, godis och chips.

Igår (söndag) hade vi en effektiv dag här hemma. Vi fixa och dona med massa grejer som legat och vänta på att få komma på sin rätta plats. Nu känns hemmet mer ombonat än förut. Det gillas.

På eftermiddagens hade Lowa biopremiär med mig på nya Alfonsfilmen tillsammans med Sofia och Maja. Det gick väldigt bra och vi alla var nöjda med besöket. Trodde lite smått att de skulle få myror i brallan, men jag är glatt överraskad.

Helgen avslutades med ett svettigt intervall-spinningpass på Friskis. Verkligen behövligt då fredag, lördag & söndag typ bara bestått av onyttigheter. Jag tränar hårt för att kunna äta, mycket! Haha.

2 kommentarer:

  1. Låter som att ni haft en kanon helg jag hade också en bra helg fram till lördag kväll då förkylningen tog över helt hehe och sitter i ännu blä
    Ha det bra kram Linda

    SvaraRadera
  2. wow, nu blir jag också sugen på att åka till Astrid Lindgrens värld efter detta! Hur gick resan/äventyret, vart det som förväntat? barnen ser ut att ha hamnat i himmelriket iaf. Kul! :)
    Stor kraam
    Lina

    SvaraRadera