måndag 30 september 2013

Dålig start & bästa helgen

Helgen har gått alldeles för fort, men den gör ju det när man har roligt. Kristoffer har varit ledig, så vi startade lördagen på Hoppis & skuttis hela familjen. När klockan blev 11 och barnens "träning" var slut blev det min tur att svettas lite. Körde buren och lite kondition på crosstrainern. Galet jobbigt som vanligt, fortfarande känningar i axlar/rygg, men jävlar va ja kötta på!

Till kvällen hade vi bjudit över våra Sofia, Mika & barnen. Vi bjöd på smarriga flädervinsdrinkar, tacogratäng med massa gottigt till så som vitlöksbröd, såser och såklart massa sallad. Till dessert blev det min favorit - vaniljpannacotta med hallonsås och riven vit choklad. Dom sov över, vilket var himla mysigt, så när barnen lagt sig drog vi fram massa go´saker och körde lite frågespel. Somnade väl typ 2 och vaknade innan 7, men sånt är livet som småbarnsföräldrar, haha.

Det blev en god frukost innan vännerna åkte hemmåt och jag begav mig mot Stockholm för att hjälpa en av syrrorna att flytta. Superfin lägenhet som kommer bli perfekt åt henne. Jag var dock inte allt för pigg, men bra flytthjälp måste jag faktiskt skryta med, haha.

Idag vaknade jag upp och kände mig allmänt hängig och deppad. Nu känns det lite bättre som tur är. Ikväll ska jag utnyttja Friskis barnpassning (blir andra gången, gick kanonbra i onsdags när barnen passades i lekrummet och jag körde core, de tyckte det var jätteroligt) och testa på deras nya Indoor Walking-pass (crosstrainerpass i grupp) som startar idag. Spännande!

1 kommentar:

  1. Låter som att du hade en riktigt bra helg
    Ha en bra kväll
    Kram Linda

    SvaraRadera