lördag 21 september 2013

Mysdag med barnen



 
Idag har jag och barnen haft en mysdag. Varje lördag brukar vi gå på Hoppis & skuttis, men idag tänkte jag faktiskt vi skulle hoppa över det då ja är lite snorig, men Lowa ville verkligen dit så vi tog vårat pick & pack in till stan. Gumman älskar det medans Wilton är mer avvaktande. Han blir rädd för musiken och vill gärna vara i min famn (extra träning för mig, och nu då snäppet jobbigare med en förkylning innanför västen). Han sprang/var nere på golvet ett par låtar iaf, det tar sig.
 
Nästa helg är Kristoffer ledig så då åker vi hela familjen. Lite lättare när man kan fokusera på ett barn var. Lowa hittade förresten en kompis idag, eller henne har hon kärat ner sig i varje gång vi sett dom - Molly! Och Tove såklart. Jag förstår henne för båda är helgoa. Haha om hon bara visste vad jag och Tove (samt Mickis) röjt och livat om i Katrineholm förr i tiden ;) Galet men underbart!
 
Efter skuttisen stannade vi kvar i stan ett tag för att uträtta lite ärenden, strosa runt lite samt handlade det obligatoriska lördagsgodiset till mamman i huset. Barnens godis finns redan inhandlat så dom blir självklart inte utan.
 
Nu röjer vi på gården i härligt höstväder. Snart dags att fixa maten sen blir det mys för hela slanten med tända ljus, bompa, godis, Kristoffers hemkomst från jobbet. När barnen lagt sig ska vi se den där filmen vi egentligen skulle ha sett igår.
 
Bra lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar