onsdag 25 september 2013

Träning & ledare

Blev morgonkondition på Friskis imorse. Härligt och jobbigt, typ en hatkärlek från min sida när det kommer till jobbigt konditionspass. Vågade dock inte ta ut mig till max då ja fortfarande är lite snorig sen förkylningen. Jag satsar på att svettas ut det sista.

Ikväll är jag sugen på att köra core. Kristoffer jobbar kvällar denna vecka så jag får snällt träna på morgonen, men måndag & onsdagen har de barnpassning. Lowa & Wilton älskar att vara i Friskis "Lekrum" en stund efter hoppis & skuttis som vi går på på lördagarna. Man får till och med locka dom där ifrån med banan, haha.

Så tanken är att för första gången testa på barnpassningen. Lowa är de inga problem för men Wilton där emot kan lätt bli gnällig & "mammig". Det är en chansning. De har microfon så de kan ropa ut i högtalarna om nåt barn är ledset och föräldern ska komma, perfekt. I värsta fall är det ju bara att strunta i träningen och åka hem. 

Chefen på Friskis - Ewa, hon haffade mig när jag var nere och tränade. Frågade om inte ja ville bli ledare, att jag skulle passa så bra som det. Man måste ha utstrålning och lysa, det tyckte hon ja hade :) resten lär man sig på utbildningen. Jättekul att höra, jag blev riktigt glad, men vet inte om läget är det bästa just nu när barnen är så små. Hon sa att det inte skadar att gå på info.mötet i oktober iaf ;) 

6 kommentarer:

  1. Åh, vad roligt att få lite uppmuntran sådär! Min syster har precis börjat värda på Friskis och jag hoppas det går bra för henne, hon har inte haft det så lätt så hon behöver växa lite som person. Har ju inte sett dig träna, men du verkar ha mycket energi och såna ledare är ju att föredra! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var jättekul att höra att jag skulle passa bra som ledare på Friskis :). Härligt att din syster börjat värda. På Friskis i Katrineholm eller? Det kommer absolut säkert göra henne starkare och växa som person. Känner fler som värdar och de tycker det är superkul. Har själv funderat i dom banorna. :)
      Kramar

      Radera
  2. Det måste ju ha känts jätte bra att få den förfrågan. Du får ta en riktig funderar på det där tycker jag.
    Ha en bra kväll vännen
    Kram Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det gjorde det verkligen :). Mm får ta och göra det, men tror inte riktigt tiden som behövs för att bli ledare finns. Lowa och Wilton är fortfarande så pass små och så. Men längre fram kanske :)
      Kram

      Radera
  3. Svar
    1. Det var himla kul att höra :) Får se om ja blir ledare någon gång i framtiden :p

      Radera