tisdag 20 oktober 2009

Hemligt

Kommer ni igår att jag hoppades på en sak här om veckan? Det blev som jag hoppades om jag säger så. Men vad det är får ni inte veta för ens i helgen, vad sägs om det? :)

Helt slut idag. Dagen på jobbet har gått smärtfritt, tiden har bara runnit iväg, ingen stress men ändå denna trötthet. Jag som tänkte träna idag har helt tappat lusten. Lägger mig och vilar en stund ist och sen lagar god middag till mig och Kristoffer.
Idag har bebis sparkat som bara den. Underbart mysigt. Jag älskar att vara gravid.

Förresten.. har ju tagit sprutan, det fick bli så efter allt snack och skriverier. Alla läkare och barnmorskor har verkligen rekomenderat alla gravida att ta den, så jag fick helt enkelt lita på dom. Min arbetskollega hade hört på "Fråga doktorn" att dom tog upp det ämnet där också, och de sa också att jag som gravid borde ta den. Sprutan var tydligen inte alls farlig för fostret. Det enda som gick över var mammans antikroppar (heter det så?) som bildades i kroppen då man fått sprutan. Skönt att höra!

Sprutan gjorde inte det minsta ont, men helvete vad ont jag har haft efteråt. Knappt kunnat lyfta armen, så av och påklädning har inte varit en dans på rosor direkt. Sprutan togs i Söndags och jag har ont än. Det är bara att bita ihop! Blev dock väldigt mosig och hängig, inte ovanligt att man kunde få feber och det tror jag allt jag hade. Jaja nu är det iaf på bättringsväg.

Tjo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar