torsdag 28 januari 2010

En liten prins eller prinsessa?

Jag och Kristoffer är så nyfikna på vad det är för liten skrutt i min mage, flicka eller pojke? I början av graviditeten kändes det verkligen som om det var en flicka, men det gick ganska snabbt över till en känsla av en pojke. Kanske har "pojkkänslan" kommit då näst intill alla säger att jag har en "pojkmage" - alltså en gravidmage som är väldigt toppig och rund fram men inget på sidorna. Om det syns att man är gravid bakifrån ska det tydligen vara ett tecken på en liten brutta som ligger inne i magen, men i mitt fall syns det bara framifrån - jag har bara mage!

Men det där är ju bara skrönor. Lika så det där med hjärtljuden. Höga/snabba hjärtslag - då är det en flicka & tvärtom. Det tror jag dock mindre på. Hjärtslagen på vår bebis har varierat kraftigt, från 160 slag/min till 135 slag/min. Tror det beror mest på om bebisen sover eller är aktiv.

I vilket fall som helst så kan jag aldrig svara på frågan - Vad vill du att det ska bli? För jag bryr mig faktiskt inte. Tjej eller kille, det kvittar. Det enda jag vill är att bebis ska vara frisk och kry, sen får det bli va det blir :) Vi har iaf valt namn - Tjej & killnamn.

Namnen på E!

1 kommentar:

  1. Håller med om att du verkligen har en pojkmage, hade jag också med båda våra pojkar :) Men Melvins hjärtslag låg lite högre än Abbes men som sagt, man vet ju aldrig :) Kram Hedvig

    SvaraRadera