söndag 6 juni 2010

Lycka

Jag har världens finaste lilla familj. Tänk att vi är en familj, och fler kommer vi bli - dock inte just nu. Det är underbart att vara mamma. Det händer små framsteg med Lowa varje dag. Hon är en riktigt glad liten tjej - charmar alla med hennes underbara leende. Det är inte lätt att hålla lyckotårarna borta när hon ler och pratar - så som bara Lowa kan. Att vara mamma är det bästa som hänt mig, Hon är det bästa som hänt mig, oss.

Om 5 dagar går pappa Kristoffer på pappaledighet i 5 veckor samt 3 veckors semester efter det. Så i hela 8 veckor kommer vi kunna vara med varandra. Så mysigt.
Finns de som undrar ifall jag ska börja jobba då, men vem vill börja jobba när man har en liten bebis? Och förresten så ammar jag, men jag hade inte börjat jobba om jag inte ammade heller. Det är väl när man har barn man vill vara ledig, speciellt en nyfödd liten rackare. Aldrig att jag skulle börja jobba och missa en massa tid med henne om jag verkligen inte behövde. Tar ju ut så pass få mammadagar så jag ska kunna vara hemma med henne ett bra tag framöver.

I sommar har vi en del planerat. Det börjar väl ganska lugnt. Vi ska försöka hitta en ny bil, en storlek större. Vi ska även fira midsommar och min födelsedag (ja, jag fyller 24 år på midsommarafton). Den 2a Juli åker vi ner till Malmö över helgen. Storasyster Elsa bor där tillsammans med hennes man Linus och dottern Mai (samt en liten bebis i magen som skulle ha tittat ut i Onsdags), så då blir det bebisgos och Lowa ska få träffa sin andra kusin. Ska bli jättetrevligt. Samma vecka som vi kommer hem åker vi upp till Sveg (Kristoffers hemstad, ca 50 mil härifrån) och hälsar på hans släkt och vänner. Lowa ska även döpas uppe i Sveg när vi är där.

Ja det var väl lite vad som kommer hända i sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar