fredag 4 juni 2010

Plankan

Berättade för Helena att jag börjat med lite styrka här hemma. Hon tipsade mig om plankan, att den är bättre än situps. Den är pissjobbig men ack så bra. Behöver verkligen träna upp kroppen, behöver musklerna. Tur jag var "vältränad" innan graviditeten och tränade hårt så länge min gravidmage inte var alldeles för stor. Känns som jag kommit tillbaks relativt fort. Konditionen kom upp riktigt snabbt. Fasiken det var ju bara 2 månader sen jag födde barn. Och just ja, dagen efter förlossningen hade jag den jävligaste sjukaste träningsvärken i världen. Inte konstigt att de sägs att en förlossning är som ett marationlopp. Var på gränsen att jag inte fick upp gaffeln till munnen, haha - då förstår ni träningsvärken!

2 kommentarer:

  1. sv: Ja, jag älskar allt onyttigt och det gör det knappast lättare att gå ner i vikt. Jag kör på plankan här hemma, den är fööör jävlig. Men hoppas den ger nåt resultat i slutändan :D

    SvaraRadera
  2. Duktig du är som tränar! Själv har jag inte riktigt tagit tag i det där ännu.. Någon gång.. Hehe.. Tänade typ vattengympa när jag var gravid, fram till vecka 34 ungefär.. Det var riktigt skönt. :-)

    SvaraRadera