torsdag 22 juli 2010

Fan



Fan vilken beslutsångest jag får ibland. Ni vet ju att jag slängt i brun färg i håret - vilket blev skitsnyggt. Men nu efter några tvättar så är färgen halvdassig. Frisören sa klart och tydligt att det lätt blir så när man färgar från blont till brunt, och att man får färga 2 gånger innan färgen blir exakt så som man vill ha den.

Jag trivs i brunt, iaf den färgen jag hade när jag gick ut från frisören. Men när man kikar på bilder från förra sommaren som här ovan, så längtar jag lite efter mitt ljusa hår. Men jag vet inte hur många gånger jag beklagat mig över "mitt gula hår" som jag tyckte. Ja det är inte lätt. Och inte är det lätt att färga utväxten när man är blond heller. Sist syrran slängde i slingor i håret blev i och för sig färgen grymt bra - kall blond färg. Men sen blev det frisörbesök ändå. Ja jag får väl suga på karamellen ett tag. Vad tycker ni?

I-landsproblem, ja vet!

4 kommentarer:

  1. Jag tycker du ska färga håret brunt igen!!! :) Det ser skitsnyggt ut på bilderna! :) Kul med förändringar också. Vet hur det är med hårfärger, jag blir galen! Vet själv inte vad jag ska göra med barret för tillfället!
    Men du, kom hem snart för jag saknar dig :)
    Puss&Kram

    SvaraRadera
  2. Som vanligt läserjag 7 inlägg i taget typ så jag ligger lite efter. håret det bruna va skitsnyggt, passade dig jättebra, men du är snygg nu med. och bilen med riktig pärla. själv sitter jag o knappar med ove på armen, jag o sonen har en lugn ensam hemma kväll. snart ses vi i flen. kram/Elsa

    SvaraRadera
  3. Jag har samma problem här.. Brukar ha mörkt på vintern och ljust på sommaren men nu har jag bestämt mig för att inte vara så blond igen. Trivs jättebra i mörkt men när jag ser bilder där jag har ljust hår så vill jag ha det :P Men det är för jobbigt med utväxten..och det sliter för mycket på håret att blondera. Så jag håller på att acceptera att jag faktiskt inte är blond :)

    SvaraRadera
  4. Känner igen mig.. Man vill liksom ha det man inte har. Blä! men jag tycker i alla fall att din nya hårfärg var väldigt fin!

    Strandtältet har vi köpt på Leklust, kostade 99:- tror jag. Finns nog på Babyland och Barnens hus och så också.

    SvaraRadera