lördag 24 juli 2010

Lowa Birgitta Påhlson
























Idag har vi haft dop för Lowa. Vi har haft en fantastiskt fin dag, en dag vi alltid kommer minnas. Dopet gick över förväntan. Hade ställt in mig på att det kunde bli en hel del skrik från vår dotter, men inte alls. Till en början var hon lite undrande, men efter en stund både skratta & log hon. Prästen kom till och med av sig vid ett flertal tillfällen när Lowa drog av sina underbart fina leenden, och jag förstår henne - man kan ju inte göra annat.

Efter dopet blev det gott fika i trädgården med nära & kära (har inte lagt upp några bilder på nära & kära, vet inte alls ifall jag får). Vi hade ordnat med fikabröd och tårtor, och allt verkade ha gått hem. Lowa fick även en hel massa fina doppresenter. Hon tackar så mycket. Och vi tackar även alla som var här och ville dela denna dag med oss. Tack!

Bjuder på några bilder. Har närmare 300 bilder från dopet men ni får allt nöja er med dessa. :)

4 kommentarer:

  1. sv: Ja det är ju så kul att köpa kläder! Blir roligt i höst när de faktiskt bär kläder, just nu blir det mest blöjan i värmen :P

    SvaraRadera
  2. Så söt hon är er lilla tös. Skönt att allt gick bra

    SvaraRadera
  3. Fina bilder! Skönt att kunna sitta ute.. :-) Vi hade ju dop i maj och då satt vi inne..

    Mina föräldrar hyr stuga privat på Fårö varje sommar.. Nära till stranden är det! Du måste verkligen testa Gotland.. Underbart! Har både varit där och festat loss med kompisar, men de senaste åren har det blivit bad, sol och utflykter istället.

    SvaraRadera
  4. Så fina foton :) Verkar ha varit en härlig dag.

    Sv: Tack så mycket! :) Sugarpaste.. hmm. ja det är nån sorts massa (sockermassa?!) :P Jag tycker inte om marsipan och mandelmassa men sugarpaste kan jag äta.. smakar lite sött. Mycket enklare att arbeta med och är lätt att färga i fina färger.

    SvaraRadera