onsdag 10 november 2010

Mamma-barnträff





Idag var det dags för en mamma-barnträff igen och den här gången hemma hos Julia. Kristoffer kör öppningsvecka så jag fick lov att låna mammas & pappas bil, så igår kom syster Emma och kompis Malin hit för att lämna den i snöovädret. Jag bjöd på fika sen körde jag hem dom igen - det var INTE roligt att åka hem mitt i kolsvarta mörkret och snö snö snö.

Så idag begav vi oss ut i skogen. Vi hade fått en vägbeskrivning så det där skulle ju inte vara några problem trodde jag. i 45 minuter åkte jag runt i skogen, letade letade letade.. kanske den här vägen då, eller om jag svänger där. Tillslut var jag så vilse att jag nästan höll på att börja gråta (trött mamma). Efter en stund kom en gubbe i bil och han såg att jag var vilsen där vid kanten jag stod. Han kom ut och jag frågade efter vägen till Katrineholm - Ja då får du vända. Så helt fel var jag. Åkte till Bie igen och dum som jag är gav jag det ett till försök, men när jag var inne i skogen igen vände jag fort som fan innan jag skulle vara vilse igen.

Så nu är vi hemma, tråkigt. Vi som ville leka med de andra barnen & mammorna, fika och prata. Nu sitter vi här hemma och jag har bryggt mig en kopp kaffe. Tur jag hade en bit Silviakaka kvar från igår (och den var godare idag) annars hade jag blivit ännu ledsnare.

Så det kan gå.
Imorgon får vi iaf träffa några av mammorna med barn, då är det dags för babysång :)

2 kommentarer: