söndag 5 december 2010

Andra advent

Hallå i stugorna.

Idag är vi trötta. Det tar på krafterna att gå på 30-årsfest. Men vi hade riktigt roligt så det är de lätt värt. Jag var nykter och det är så jäkla skönt när man kommer hem och är pigg, framför allt vaknar pigg dagen efter, inte bakis alltså. Lätt värt. Helt okej med alkoholfria öl måste jag säga, även om starköl enligt mig är snäppet bättre. Fick smutta lite på Kristoffers. Kommer inte ihåg att det smakade så mycket sprit om starköl? Kanske är för jag inte druckit på över 1 & 1/2 år.

Lowas mormor & morfar var barnvakt. Första gången vi båda är borta från henne, annars har vi åkt var för sig. Det var jätteskönt och mysigt att komma iväg tillsammans. Det hade funkat helt okej om jag fattade mamma o pappa rätt. Hon var ledsen till och från men inte alls gallskrik från då vi gick utanför dörren som jag hade skräcktankar om.

Måste även medge att det var SÅ mysigt att komma hem till sin fina dotter igen. Vad skulle livet vara utan sin lilla skatt?

Nu dricker jag dagens första kopp kaffe och njuter av en kanelbulle som jag bakade förra veckan. Perfekt att ta fram och tina, då är de som de kommit precis från ugnen. Ljuvligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar