söndag 19 december 2010

Det stärker psyket

Fy fan säger jag bara! De senaste 2 timmarna har jag ägnat mig åt något FRUKTANSVÄRT. Jag har nämligen tagit bort maskeringstejpen runt fönstret jag målade klart igår, och den SITTER. Jag säger bara en sak, aldrig mer köpa tejp på Jula.

Den vi hade från ÖB var bara att dra bort och vips så va det klart. Den här tejpen däremot - får bort småbitar ist för att dra bort hela tejplängan och så får man skrapa och trycka utav bara fan för att få bort resten, MEN inte nog med det - limmet sitter där det sitter (på fönstret alltså). När man skrapat, skrapat, skrapat (och svurit) så kan limmet tas bort med lite aceton.
Snacka om att jag bävar inför det sista fönstret.

Säger som min pappa alltid säger när nåt är jobbigt - "Det stärker psyket".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar