onsdag 26 januari 2011

10 månader

Igår blev vår lilla tös 10 månader. Vi hade tid till BVC 11.30. Allt där gick bra, som vanligt. Hon tog gemet med pincettgreppet, greppade klossarna och slog ihop dom som hon inte gjort annat. Kryper och ställer sig upp mot allt, vilket hon gjort länge. Allt var som sagt bra, förutom vikten. Hon hade "bara" gått upp 100 gram på 2 månader. BVC sköterskan sa att det var helt normalt när de börjar röra sig mer och mer, så jag blev faktiskt inte så orolig. Vi ska bara lägga till ett mål gröt på eftermiddagen ist för frukt/fruktpuré så ska vi väga en extra gång om 1 månad.

Vid ett skulle vi träffa Helena så vi hade lite tid över, då satte vi oss på ett fik, Lowa fick lunch och jag tog mig en kopp kaffe. Vi hade jättemysigt och gumman var på sitt gladaste humör, charmade alla såklart.

Det blev räksallad hos Helena och efter maten tog vi oss en hemgjord latte, lyxigt med egen espressomaskin. Vi hann även med en rund på stan där det blev en hel del fynd på rean - halva reapriset! En hel del kläder till Lowa, men även till mig själv - en jeansjacka på Lindex för ynka 75 kronor.

Sist men inte minst blev det ett pass på gymmet medans Lowa fick vara med sin pappa på jobbet (han hade slutat för dagen såklart). Kändes så onödigt att åka hem och sen in igen när vi ändå var i stan och jag hade kläder med mig.

En lyckad heldag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar