måndag 14 mars 2011

Lördagskvällen

I lördags var vi ett gäng tjejer (och 1 kille) som skulle fira mina syrror samt ha avskedsfest för ena syrran som flyttar till Malmö om 2 veckor. Kvällen började hemma hos Hanna och Elli för mig, Emma, Åsa och Malin. Vi drack lite (jag var nykter och körde, så höll mig till alkohlfria öl), lyssnade på musik och snackade lite. Vid 18.30 hade vi bokat ett långbord så strax innan de stressar vi iväg till restaurangen där resten av gänget väntade.

För min del blev det räk & toastskagen till förrätt, en favorit som aldrig kan bli fel. Till varmrätt blev det fläskfilé, klyftpotatis och bea - smarrigt men lite för mäktigt. När alla var mätta och belåtna gick vi vidare till en av tjejerna på fest där hälften av oss stannade kvar tills det var dags för krogen, medans andra halvan skulle vidare på småuppdrag som tog lite för lång tid.

Halv 12 begav vi oss ner mot statt. Jag kände tröttheten komma krypandes och var inte alls pepp på att trängas runt bland fulla människor, och när jag såg hur dött det såg ut bestämde jag mig för att traska till bilen och åka hem istället, vilket jag inte ångrar såhär i efterhand. Hemma väntade älsklingen uppe och vi kröp ner tillsammans. Mysigt.

Kvällen var jättetrevlig!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar