tisdag 2 augusti 2011

Lull-lullat på kvällen









Igår hade jag min lediga dag. Kl 11.15 hade jag tid till barnmorskan. De hade som jag skrev i tidigare inlägg glömt bort mig, skulle egentligen varit där redan i vecka 24, men men. Hb, blodtryck, sockervärde, längd/vikt, mäta magen och lyssna på bebisen va det som gjordes. Allt såg strålande ut. Mina värden var toppen och bebisen mådde fint. Hjärtljuden låg kring 137 slag/minut.

Efter barnmorskebesöket åkte vi och åt lite lunch, för att sedan bege oss mot Linköping där det blev ett Ikeabesök. Vi kom hem med lite smått o gott som lampa till Lowas rum, lampa till köket, ram, blommor, Ektorps vita nackstödskuddar till soffan, badtussar, 2-pack krokar som snart ska få en plats på väggen där det ska hänga ljuslyktor, och säkert mer som jag redan glömt. Hade velat haft hem ett porslinset från serien "Arv" som tyvärr var slutsåld. Det är deras "romantiska" porslin i färgen ljus creme. Får helt enkelt snart bli en tripp till.

På kvällen när Lowa somnat fick jag ett ryck och började flytta om och inreda här hemma. Hade en plats på den ena nymåade väggen som kändes ganska tom, så dit fick avlastningsbordet flytta tillsammans med lite lull-lull. Mycket bättre!

1 kommentar:

  1. Vad duktig du är! Ser kanonfint ut:O)

    Angående porslinet, vi ska också köpa nytt...och har varit inne på "Arv" från Ikea. Men jag har hittat ett minst lika fint på Rusta, kolla det! Inte lika gult i färgen, "Victoria" heter det:O)

    Bra att allt var bra med bebisen och dig!

    SvaraRadera