torsdag 10 december 2009

Julshopping med älsklingen imorgon


Imorgon har jag och Kristoffer planerat in en heldag tillsammans. Det var ett bra tag sen vi var lediga samtidigt, så vi har bestämt att det blir en mysig jultripp till Eskilstuna för inhandling av lite julklappar, god mat och lite shopping åt oss själva.

I år har vi sagt att vi inte ska köpa så mycket julklappar (familjen), och det känns skönt då det kommer bli en hel del utgifter i Januari för oss ändå - dag att börja köpa saker till dagen D, boka/beställa vagn, babymöbler o.s.v.

Nått jag måste kolla efter imorgon är en vinterjacka. Just nu går jag runt i min lite för kalla höstjacka som stretat ett bra tag kring magen. Först tänkte jag vara snål (läs sparsam) och köra på min jacka jag hade förra året (då jag vägde 20 kilo mer), men efter att ha satt på sig den och insett att det är ett tält jag har på mig så får det helt enkelt bli en ny (om jag hittar en).

Nu blir det snart sängen. Efter ett 10 timmars pass på jobbet så är man inte allt för pigg, och min höft mår inte allt för bra efter att ha jobbat så länge, då den lixom låser sig och gör fruktansvärt ont, för att sedan gå över lika fort. Skumt, men obehagligt.

4 kommentarer:

  1. Har du vägt 20 kg mer? Svårt att tro du ser så fin ut. Hur blev du av med allt?

    Älskar dn blogg!

    SvaraRadera
  2. Det värmen att du gillar min blogg. Vem är du?

    Ja jag har vägt 20 kilo mer, och det jag gjorde för att bli av med det var att börja träna och lägga om min kost. Har man bestämt sig så är det lätt :)

    SvaraRadera
  3. Ja den är super mysig. Mari heter jag bor i Linköping. Halkade in här av en slump men blev fast. Imponerande 20 kg..ojoj jobbar på samma sak minus 7 kg på vågen nu. Tips? Hur känns det att nu gå upp i vikt igen?

    :)

    SvaraRadera
  4. Vad roligt att du blev fast :)
    Det känns lite konstigt att gå upp i vikt igen, men har än så länge gått upp ganska lite, och så vet jag att jag kommer gå ner efter förlossningen (amning, mammalivet o.s.v) det hör ju till att gå upp :) Får se det såhär, tänk om jag inte gått ner 20 kilo, då hade jag vart som en stor flodhäst nu (eller kanske inte ens varit gravid) så jag är lycklig att jag kämpade :D
    Lycka till, kämpa på, det är värt det.

    SvaraRadera