fredag 30 september 2011

Härligt med fredag


Lowa-busunge, sitter på bordet fast hon inte får :) Myser i pyjamasen.

Idag hade vi tid till BVC. Det var dags för Lowa att få en vaccinationsspruta samt vägning/mätning och små utvecklingstest som rita, bygga torn med klossar, prata m.m. Allt klarade hon klockrent, och prata har hon inga som helst problem med. De har till och med sagt på dagis att dom är så häpna att ett 1,5 år gammalt barn kan prata och förstå så mycket. Det värmer i våra hjärtan.
Sprutan var dock ingen höjdare. Det blev skrik och tårar, inte alls kul. Som tur var gick det snabbt. Nu håller vi tummarna att gumman slipper bli sjuk om ca 1 vecka (det skulle tydligen ta så lång tid innan en eventuell biverkning av sprutan gav sig till känna).

Nu är det fredagsmys här hemma. Lowa sover sött i sängen, ikväll fick hon lägga sig lite senare än hon brukar då vi varit och hälsat på/ätit middag hemma hos hennes mormor och morfar. Kristoffer har jobbat till 20.30, trist. Nu är han ledig hela helgen och det gillas.

Imorgon blir det en tripp till Ikea i Linköping tillsammans med syster Åsa. Hon ska köpa lite smått o gott till hennes kommande flytt som sker i december. Jag lär hitta en hel del också, även om jag/vi inte behöver något speciellt. Kanske en ny kudde till Lowas säng, hennes är helt mjölig och inte alls puffig o mysig. Ska även titta efter servicen som var slutsåld sist vi var där. Blir en sväng i affärerna bredvid Ikea också, på jakt efter pressenter åt min älskling som fyller om ett par veckor.

På kvällen är jag bjuden hem till Helena på födelsedagsfest. Ska bli jättetrevligt. Hoppas inte Ikea tar helt kål på mig (och höften), isåfall får väl Åsa köra mig i kundvagnen, haha!

1 kommentar:

  1. jag gillar verkligen din inredningsstil, jättesnyggt! Vad är det för spray du sprayar ljusstakarna med? Kram/Maria

    SvaraRadera